Implementace je otázkou půl hodiny a jde provést v libovolném vývojovém prostředí.

Aktivace služby probíhá ve dvou krocích:

I. Implementace

Máte dvě možnosti:

a) Váš shopsystém podporuje službu Ověřeno zákazníky

Pokud váš shopsystém podporuje Ověřeno zákazníky, stačí pouze zkopírovat 32 znakový řetězec (který je pro každý e‑shop unikátní) a vložit jej do předpřipraveného pole v administraci vašeho e‑shopového řešení. Jak zjistit, který shopsystém podporuje Ověřeno zákazníky? Podívejte se do přehledu nebo se zeptejte přímo daného shopsystému.

b) Službu zprovozní váš programátor

Pokud vaše řešení e‑shopu nepodporuje Ověřeno zákazníky, je třeba aby váš programátor do posledního kroku objednávky ve vašem zdrojovém kódu umístil aplikační skript. Ten nám zašle e‑mail zákazníka, na který mu od nás přijde dotazník.

Uložení informace o objednávce

Uložení informace o provedené objednávce se provádí zavoláním následující adresy:

https://www.heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxx&email=jmeno@email.cz&itemId[]=206210&orderid=123456

id (povinný údaj)
32 znakový unikátní klíč vašeho obchodu ověřující pravost volání. Naleznete jej v administraci pod záložkou Ověřeno zákazníky.
email (povinný údaj)
E‑mail zákazníka.
itemId[] (nepovinný údaj)
Unikátní označení produktu ve vašem e‑shopu. Kombinace až 36 znaků [0-9a-zA-Z_\-]. Tento tag musí být v základním XML souboru. Pokud není možné tag ITEM_ID přidat do XML souboru, je možné předat alespoň název zboží (pomocí atributu produkt[] – název objednaného produktu musí být stejný jako v XML souboru). Využívá se pro recenze produktů, které si může obchod umístit na svůj web a pro nastavení pozdějšího odeslání dotazníků spokojenosti.
orderid (nepovinný údaj)
Vaše číslo objednávky, kterým bude označen vyplněný dotazník (celé kladné číslo).

Volání nesmí být prováděno v HTML, ale zavoláním výše uvedené adresy v kódu aplikace, jelikož tajný klíč nesmí být veřejně nikde vidět.

Ukázka implementace v PHP

Zdrojový kód i s příkladem použití (včetně třídy HeurekaOvereno) je ke stažení zde.

II. Aktivace

Pokud máte službu správně implementovanou, pak jediné, co brání spuštění služby, je její aktivace. Zaregistrujte se tedy k užívání této služby přes formulář v administraci, kde pouze zkontrolujete předvyplněné údaje pro smlouvu ke službě Ověřeno zákazníky a doplníte funkční e‑mailovou adresu, na kterou chcete zasílat vyplněné dotazníky. Pokud je uvedeno „Aktivováno“, tak jste formulář v minulosti již vyplnili a není třeba ho vyplňovat znovu.

Jak Ověřeno zákazníky funguje?

  1. Zákazník provede objednávku ve vašem e‑shopu a nám se automaticky pošle jeho e‑mailová adresa.
  2. Po 6 dnech od objednávky zákazníkovi pošleme žádost o vyplnění dotazníku spokojenosti s nákupem. Dotazník přijde z vaší e‑mailové adresy, kterou jste uvedli při registraci.
  3. Pokud zákazník v dotazníku vyplní ShrnutíPro či Proti, jeho hodnocení se začne zobrazovat na detailu vašeho obchodu na Heurece. Pokud nevyplní ani jedno pole, nic se na vašem detailu neobjeví. Hodnocení se však do celkového hodnocení vašeho obchodu započítává vždy.
  4. Všechny názory na váš obchod i produkty si můžete jednoduše exportovat přímo na web skrze jednoduchý XML soubor.
  5. Při dosažení potřebného počtu hodnocení vám přijde e‑mail o tom, že získáváte certifikát Ověřeno zákazníky.
  6. Certifikát je aktivován i deaktivován automaticky podle hodnocení zákazníků. Pokud by váš obchod přestal podmínky certifikátu splňovat, budeme vás o tom informovat také e‑mailem.

Více informací najdete v nápovědě. Zároveň se můžete podívat na naše edukační video.